Έχει καταθέσει τα διαπιστευτήρια του στην gaming βιομηχανία. Ο Sam Barlow μετά την δουλειά του στην σειρά Sillent Hill επιστρέφει με το πρώτο του indie game, το πολύ ενδιαφέρον Her Story.

Στη συνέντευξη του μας μίλησε για όλα. Για το Silent Hill, για τον Kojima και την Konami αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια.

Μια πραγματικά απολαυστική συνέντευξη:


Έχεις εργαστεί στο παρελθόν στο franchise του Silent Hill, μια καθιερωμένη και γνωστή σειρά παιχνιδιών. Ποια είναι τα συναισθήματά σας για το Silent Hill;

Αγαπώ το Silent Hill. Δεν αγαπώ απαραίτητα όλα τα παιχνίδια, αλλά το τι σήμαινε για μένα, αυτό που πέτυχε και αυτό που αντιπροσωπεύει ως μια στιγμή-ορόσημο για τα video games … αυτά αγαπώ. Τα παιχνίδια τρόμου ήταν τόσο σημαντικά για τα video games, είναι ακόμα σημαντικά για τα video games, επειδή είναι το μόνο είδος που δεν προσφέρει αποκλειστικά διασκέδαση. Το Silent Hill ήταν ένα από τα πρωτοπόρα παιχνίδια του είδους, μία από τις σειρές που εγκαθίδρυσαν αυτή την πραγματικότητα – και το χρησιμοποίησαν ως εφαλτήριο για μια μεγαλύτερη σχέση με βαθύτερο, πιο ανθρώπινο θέμα.

Θα δούλευες και πάλι για το franchise, αν είχες την ευκαιρία;

Αν με ρωτούσατε μετά την κυκλοφορία του Shattered Memories, θα είχα πει όχι. Αλλά από τότε πέρασε αρκετός καιρός … και θα ήθελα να απολαύσω την ευκαιρία με ένα σωστό σενάριο. Καταθέσαμε κάποιες ενδιαφέρουσες προτάσεις σε ένα σημείο, που όμως δεν υλοποιήθηκαν. Έχω πολλές ιδέες … Ωστόσο, από τότε, μετά το Silent Hills του Kojima, αμφιβάλλω αν θα ήταν δυνατόν να εργαστεί κάποιος στο franchise χωρίς καταρρεύσει από τις προσδοκίες! Αλλά ποτέ μη λες ποτέ!

Φαίνεται ότι η Konami έχει θέσει το franchise «στο περιθώριο». Ποιες είναι οι σκέψεις σου γι αυτό;

Η Konami δεν είναι η εταιρεία που ήταν κάποτε (ή ήταν, και παραμένει η ίδια;) Στην πραγματικότητα, η βιομηχανία των video games σε μεγάλο βαθμό δεν είναι η βιομηχανία που ήταν κάποτε. Η ακύρωση του Silent Hills είναι ένα σύμπτωμα ότι δεν έχει νόημα να δαπανήσει κάποια αυτά που θα πρέπει να δαπανηθούν για να κάνουν ένα παιχνίδι αυτού του τύπου. Αληθοφανείς ανθρώπινοι χαρακτήρες και απόδοση, πυκνά, φωτογραφικά και λεπτομερή περιβάλλοντα. Αυτά είναι ακριβά πράγματα. Ίσως σε πέντε ή δέκα χρόνια το κόστος της τεχνολογίας, οι νεότερες διαδικασίες, ο τρόπος που η αγορά θα λειτουργεί … ίσως τότε να υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθεί «ένα παιχνίδι σκεπτόμενου ανθρώπου» με υψηλές τιμές παραγωγής.

Από όσα έχουμε δει από τις ιστορίες σου, θέλεις να δημιουργείς ψυχολογικά ασταθείς χαρακτήρες. Είναι αλήθεια αυτό; Ποια είναι η έμπνευσή σου για τους πρωταγωνιστές σου;

Θα ήθελα να πω μόνο ότι, είμαστε όλοι σε κάποιο βαθμό «ψυχολογικά ασταθείς». Ενδιαφέρομαι για την εσωτερική-προοπτική των χαρακτήρων, πώς βλέπουν τους κόσμους τους, πώς βλέπουν τη ζωή τους. Και η διαδραστικότητα μας δίνει έναν τρόπο να συμμετάσχουμε σε αυτή τη διαδικασία, ανακατεύοντας την υποκειμενικότητα και την αντικειμενικότητα. Κυρίως εμπνέομαι από τα πράγματα που βλέπω ή ακούγοντας τον κόσμο γύρω μου. Ανθρώπους που γνωρίζω. Οι ιστορίες που διάβασα στην εφημερίδα ή (πιο συχνά τώρα) στο διαδίκτυο.

Συνήθως είναι μια ιδιαίτερη ιστορία που είναι τόσο μοναδική και έχει ένα στοιχείο που την κάνει να φαίνεται καθολική. Το Shattered Memories γεννήθηκε από τη γοητεία της βιογραφίας που δημιουργούμε για τον εαυτό μας, και λαμβάνοντας μια ακραία άποψη σε αυτή – κάποιος που έχει ένα λόγο να κατασκευάσει λίγο περισσότερο από το κανονικό.

Το Her Story ήταν σχετικό με τον τρόπο που δημιουργούμε μια εξωτερική εκδοχή του εαυτού μας,στον βαθμό στον οποίο που μας έχει επιβληθεί, ή που επιβάλλουμε εμείς στον εαυτό μας. Και πάλι, εδώ είναι ένας χαρακτήρας όπου η ιδέα του αναπτύχθηκε σε μια εκδοχή μεγαλύτερη από την πραγματική ζωή.

Ας μιλήσουμε για το Her Story, το τελευταίο παιχνίδι σου. Πες μας λίγα λόγια για το παιχνίδι, αλλά ακόμα καλύτερα θα θέλαμε να ακούσουμε την κριτική σου σαν gamer…

Είναι ένα παιχνίδι όπου μπορείτε να αναζητήσετε σε μια βάση δεδομένων βίντεο της αστυνομίας μέσω λέξεων-κλειδιά και φράσεων. Παρά το γεγονός ότι έχει αυτό το πολύ απλό σύστημα, τη στιγμή που θα εμπλακείτε σε αυτή τη διαδικασία μοιάζει περισσότερο «με το να είστε ντετέκτιβ» από ό, τι πολλά άλλα εμφανή παιχνίδια, στα οποία αναλαμβάνετε αυτό τον ρόλο. Είναι ένα παιχνίδι που ελπίζω να έχει στενή και οργανική αίσθηση, ένα παιχνίδι που εμπιστεύεται την ευφυΐα και τη φαντασία του παίκτη.

Είδαμε ότι στο Her Story, χρησιμοποιήθηκε μια μη δημοφιλής τεχνική, για την διήγηση της ιστορίας. Μιλάω για το FMV. Πιστεύεις ότι το Her Story μπορεί να είναι η αρχή για περισσότερα παιχνίδια που θα χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική;

Θα ήθελα να είναι. Νομίζω ότι το βίντεο έχει πολλά να προσφέρει στα παιχνίδια – ειδικά στην indie πλευρά των πραγμάτων, όντας ένας πολύ απλός τρόπος για να δοθούν υψηλής ποιότητας επιδόσεις σε ένα παιχνίδι, χωρίς το ακριβό motion capture ή το animation. Επίσης, το βίντεο είναι τόσο διαδεδομένο ως μέρος των ΜΜΕ σήμερα, που είναι φυσικό να ψάχνουμε τρόπους για να το κάνουμε διαδραστικό. Αν μη τι άλλο, νομίζω ότι είναι αυτό, που θα τονώσει την αναβίωση του FMV. Δημιουργοί παιχνιδιών που μεγαλώνουν με το Youtube και το Twitch θα γνωρίζουν τόσα για τα βίντεο και θα μπορούν να τα εκμεταλλευτούν με τρόπους που δεν μπορούμε να φανταστούμε!

Στο review μας βρήκαμε το Her Story πολύ, πολύ ιδιαίτερο. Θα πρέπει να περιμένουμε για ένα sequel ή έχεις κάποια άλλα σχέδια;

Δεν υπάρχουν σχέδια για μια άμεση συνέχεια, αλλά το επόμενο έτος θα ξεκινήσει η ανάπτυξη ενός sequel που ελπίζουμε να ενθουσιάσει όσους απόλαυσαν το Her Story! Έτσι θα είναι ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί τη φαντασία, που αφηγείται είδη ιστοριών που δεν αφηγούνται συχνά τα παιχνίδια και θα είναι προσβάσιμο αλλά βαθύ. Από εκεί και πέρα … προσέξτε αυτό το κενό!

Τέλος θα ήθελα να στείλεις ένα μήνυμα στους Έλληνες gamers…

Ένα από τα μεγάλα πράγματα της κυκλοφορίας του πρώτου μου indie, και πρώτου ψηφιακού παιχνιδιού είναι το να δω πώς είναι η διεθνής αγορά παιχνιδιών. Να δω διαφορετικές χώρες επάνω στα διαγράμματα των πωλήσεων μου. Έτσι, είναι σημαντικό να ξέρω ότι υπάρχουν Έλληνες Gamers εκεί έξω που ενδιαφέρονται για το παιχνίδι μου – είμαι μεγάλος φίλος της Ελλάδας και αυτό σημαίνει πολλά για μένα. Ελπίζω να ανυπομονείτε για το επόμενο παιχνίδι μου!