Κάθε πότε θυμόμαστε το PS Vita; Μια φορά το μήνα, όταν η Sony ανακοινώνει τα δωρεάν παιχνίδια για τους συνδρομητές του PS Plus. Από εκεί και πέρα τίποτα, ησυχία. Η κατάσταση δεν ήταν πάντα έτσι προφανώς, καθώς το Vita αλλιώς ξεκίνησε και αλλιώς κατέληξε. H Sony πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι από το 2019 θα σταματάει να προσφέρει δωρεάν παιχνίδια στην φορητή της κονσόλα.

Σήμερα η λέξη “αποτυχία” το συνοδεύει. Γιατί όμως;

Η κυκλοφορία

Η επιτυχία των Playstation, PS2, PS3 άνοιξαν ουσιαστικά την όρεξη στη Sony για να γίνει ο αποκλειστικός κυρίαρχος της gaming αγοράς των κονσολών, είτε αυτή αφορά οικιακά συστήματα, είτε φορητές συσκευές.

Η αρχή έγινε με το PSP το όποιο έτυχε ικανοποιητικής αποδοχής από τους παίχτες. Έτσι, το 2012 στην αγορά διατέθηκε ο διάδοχος του, το PS Vita.

Η Sony δεν έκανε εκπτώσεις στην δύναμη του: μεγάλη οθόνη, επεξεργαστική ισχύ μεταξύ του PSP και του PS3, καλή αυτονομία μπαταρίας και φυσικά δύο μοχλούς για τον χειρισμό. Την ίδια ώρα η Nintendo είχε προβλήματα με το 3DS και η Sony δεν ήθελε η ευκαιρία να πάει χαμένη…

“Gaming όπως στην οικιακή σας κονσόλα”

Φαίνεται ότι στην εταιρία όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες του Vita και φρόντισαν να επενδύσουν σε αυτές. Η όλη προώθηση του PS Vita στηρίχτηκε πάνω στο “gaming ποιότητα όπως στην κονσόλα σας”, αυξάνοντας άμεσα τις απαιτήσεις των παιχτών.

Διαβάστε επίσης:  Football Manager 2019 Review

Και αν όλοι περίμεναν παιχνίδια κονσολών για το Vita πήραν ως… “αντάλλαγμα” spinoffs διάφορων franchises όπως τα Uncharted: Golden Abyss, Call of Duty: Declassified, and Resistance: Burning Skies, χωρίς όμως αυτά να είναι άσχημα ή προβληματικά. Μια χαρά ήταν τα παιχνίδια, και το αποκαλούμενο launch lineup της κονσόλας ήταν πολύ δυνατό. Όμως είναι άλλο πράγμα αυτό, και άλλο το τι σε κάνει η εταιρία να περιμένεις.

Η “περίφημη” κάρτα μνήμης

Και εντάξει είναι κατανοητό και αποδεκτό να μην κυκλοφορεί η βιβλιοθήκη του PS3 στο Vita ολόκληρη και ότι θα πρέπει να γίνουν περικοπές, εξαιτίας της φορητής φύσης της κονσόλας.

Αυτό που δεν έγινε κατανοητό ήταν η απόφαση της Sony να αναγκάσει τους καταναλωτές να αποκτούν τις δικές της, υπερκοστολογημένες κάρτες μνήμης! Το Vita χρησιμοποιούσε SDHC memory cards, όμως όχι όποιες και όποιες, αλλά αυτές που κατασκεύαζε η Sony για αποκλειστική χρήση για το Vita.

Η διαφορά της τιμής από τις απλές κάρτες μνήμης ήταν χαώδης: μια απλή 32GB SDHC κάρτα κόστιζε γύρω στα 20 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη για το Vita γύρω στα 80-90 ευρώ.

Προφανώς αυτό, ήταν και το πρώτο μεγάλο πρόβλημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι για να αποκτήσει ένα PS Vita με μια ικανοποιητικής χωρητικότητας κάρτα μνήμης θα χρειαζόταν πάνω από 300€, ενώ η νέα οικιακή κονσόλα της Sony, το PS4, ήταν προ των πυλών!

Διαβάστε επίσης:  Οδηγός αγορών για την ελληνική Black Friday (2018 Edition)

Και όμως, είχε κοινό

Παρά όμως τα παραπάνω το Vita κατάφερε να δημιουργήσει την δική του κοινότητα και αυτό οφείλεται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στην φιλικότητά του προς τους indie developers και την μεγάλη υποστήριξη από developers της Ιαπωνίας.

Επιπλέον,το Vita ήταν αρκετά δυνατό για να τρέξει παιχνίδια του PS1 και του PSP και αν η Sony ποτέ δεν το υποστήριξε αυτό επίσημα, οι παίχτες βρήκαν τρόπο για να κάνουν τα παλιά παιχνίδια να τρέξουν στο Vita. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και για τίτλους του PS2 (για να μην ξεχνάμε, την κονσόλα με τις καλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως), αλλά δεν υπήρξε ποτέ ανταπόκριση από την εταιρία…

Η αλλαγή στρατηγικής και το τέλος της υποστήριξης

Με αυτά και μ αυτά η Sony περίπου 3 χρόνια μετά την κυκλοφορία της κονσόλας αποφασίζει να την εγκαταλείψει. Νέοι τίτλοι βγαίνουν με το σταγονόμετρο, και το 2014 η εταιρία ανακοινώνει ότι θα βγαίνουν “λιγότεροι ΑΑΑ τίτλοι”.

Ένα χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2015 ανακοινώνεται ότι σταματάει γενικά η ανάπτυξη τίτλων από την πλευρά της Sony για το Vita.

Τι απέμεινε;

Η χρήση μιας κονσόλας των 250€ σαν αξεσουάρ για το PS4 και το PS VR Headset. Ευτυχώς οι indie developers συνεχίζουν και τροφοδοτούν με παιχνίδια την κονσόλα.