Μπορεί σήμερα να υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις από την συμπεριφορά και την ευφυία της A.I. σε ένα παιχνίδι, αλλά προφανώς αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα ήταν πάντα έτσι.

Ένα από τα παιχνίδια που θεωρήθηκε ότι για την εποχή του είχε ιδιαίτερα εξελιγμένη εχθρική A.I. ήταν το GoldenEye του Nintendo64. Αυτό που είχαν καταφέρει τότε οι άνθρωποι της Valve ήταν κάτι πολύ σημαντικό αν αναλογιστούμε την περιορισμένη ισχύ και τις δυνατότητες του Nintendo 64.Η δουλειά τους ήταν τόσο θαυμαστή που ακόμα και οι δημιουργοί του Half-Life αντέγραψαν το μοντέλο του GoldenEye!

Ποιο όμως ήταν το μυστικό της επιτυχίας της Rare;

Όπως τόνισε το 2004 ο Martin Hollis, παραγωγός του παιχνιδιού, η Rare είχε αναπτύξει ολόκληρο το παιχνίδι γύρω από την A.I., κάθε μηχανισμός του gameplay ώστε να είναι σίγουρο ότι οι παίχτες συχνά θα χρειαζόταν να αντιμετωπίσουν εχθρούς και να συναναστραφούν με NPCs σε διάφορα levels του παιχνιδιού.

Το σημαντικό είναι να δείξουμε στον παίχτη την A.I. Δεν υπάρχει λόγος να έχουμε εξελιγμένη A.I. που ο παίχτης δεν μπορεί να προσέξει” είχε πει ο Hollis.

Την A.I. λοιπόν του GoldenEye δεν την…”πρόσεξαν” μόνο οι παίχτες, αλλά και οι άνθρωποι της Valve που τότε ανέπτυσσαν το Half – Life. Σε συνέντευξή του το 1998 ο David Doak ένας από τους developers του παιχνιδιού, είχε αποκαλύψει ότι μετά από μια δοκιμή του GoldenEye οι άνθρωποι της Valve του είπαν ότι ένιωθαν την ανάγκη να κάνουν ξανά και διαφορετικά πολλά πράγματα του Half – Life.

Και απ’ ότι φαίνεται αυτά τα “πράγματα” αφορούν τα συστήματα της A.I. αφού και το παιχνίδι της Valve είχε ξεχωρίσει στο συγκεκριμένο τομέα, με τα συστήματα των δύο παιχνιδιών να είναι παρόμοια.