Η παραγωγή του καναλιού NoClip στο YouTube δημιούργησε ένα μίνι-ντοκιμαντέρ για την σειρά Hitman. Σε μια σειρά από τέσσερα βίντεο ο δημιουργός του καναλιού Danny O’Dwyer επισκέφθηκε το studio της IO Interactive στη Κοπεγχάγη για να πάρει συνέντευξη από τους εργαζόμενους για τον σχεδιασμό, τις επιτυχίες της σειράς αλλά και τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισε με το Hitman Absolution του 2012 και το διαζύγιο με την εκδότρια εταιρεία Square Enix.

To πρώτο μέρος του ντοκιμαντέρ το οποίο έκανε πρεμιέρα στην πλατφόρμα του YouTube τον περασμένο Ιούλιο είναι το μεγαλύτερο επεισόδιο και περιλαμβάνει συνεντεύξεις με το προσωπικό που μιλά για το πώς προσπάθησε να «επανασυστήσει» την σειρά Hitman με την κυκλοφορία του 2016 μετά την απογοητευτική απόδοση του Absolution όπου αρκετοί παίκτες πίστευαν πως έλειπε η δημιουργικότητα και η ελευθερία που έκανε πάντα τα Hitman παιχνίδια τόσο συναρπαστικά.

Στο βίντεο ο CEO και συνιδιοκτήτης της ΙΟ Interactive Hakan Abrak μίλησε για την σκληρή δουλειά όλου του προσωπικού για την ολοκλήρωση της παραγωγής του Absolution που περιέγραψε ως «δυσχερή καταναλωτική δουλειά με παραπάνω εργατοώρες από το επιτρεπτό (crunch)» το οποίο προκάλεσε έντονο στρες στους εργαζομένους.

Ωστόσο μετά από όλη αυτή την δουλειά το Absolution δεν κατάφερε να πουλήσει καλά κάτι που έβαλε μεγάλη πίεση για την παραγωγή του Hitman του 2016. Ο χωρισμός του παιχνιδιού σε επεισόδια ήταν μία κίνηση από την ομάδα της IO ως ένας νέος τρόπος να καταφέρει να ελκύσει ενδιαφέροντες στο παιχνίδι σε χαμηλότερη τιμή. Το Studio έμεινε έκπληκτο όταν έμαθε πώς λιγότεροι άνθρωποι αγόρασαν το Hitman του 2016 από ότι περίμεναν αρχικά, το 80% αυτών των ανθρώπων προτίμησε να αγοράσει ολόκληρη την σεζόν για 60 ευρώ όσο βρισκόταν υπό παραγωγή αντί να αγοράσουν το πρώτο διαθέσιμο επεισόδιο που λάμβανε μέρος στο Παρίσι.

Η IO Interactive δεσμεύθηκε στις προσθήκες του παιχνιδιού όπως contracts, νέους στόχους και τα escalations το οποία δημιούργησαν περισσότερη δουλειά για το Studio, αλλά κατάφερε να κρατήσει την κοινότητα απασχολημένη με επιτυχία αν και το μοντέλο δεν δούλεψε όπως περίμενε.

Το Μάιο του 2017 ενώ η IO Interactive δούλευε σε νέο περιεχόμενο του Hitman όπως την Patient Zero αποστολή η Square Enix αποφάσισε να χωρίσει τους δρόμους της με το studio με αποτέλεσμα η IO να αναγκαστεί να διώξει το 40% του προσωπικού της. Το ντοκιμαντέρ αναλύει για το πώς όλη αυτή η δυσάρεστη κατάσταση και για τις δύο πλευρές διαχειρίσθηκε με τις καλύτερες δυνατές προθέσεις από την Square Enix.

Σύμφωνα με το σχεδιαστή επιπέδων Mette Andersen:

«Όλοι οι συνάδελφοί μας είχαν μία υπέροχη συμφωνία. Είχαν τέσσερις μήνες άδεια με ολόκληρους τους μισθούς τους. Η Square ήταν πολύ καλή με το διαζύγιο. Ήμουν αρκετά έκπληκτος με τον τρόπο τον οποίο το διαχειρίστηκαν… όλοι οι συνάδελφοι μου πήραν προσφορές για εργασία και δουλειές πάρα πολύ γρήγορα. Αυτό είναι το περίεργο μέρος αυτού του οικοσυστήματος: όταν μία μεγάλη εταιρεία πεθαίνει, πολλές άλλες μικρές εταιρείες γεννιούνται και κάνουν υπέροχα πράγματα, οπότε ένα κομμάτι μου ήταν αρκετά ενθουσιασμένο εκ μέρους τους – θα φύγουν από εδώ πέρα και θα κάνουν υπέροχα πράγματα, έτσι η κατάσταση δεν ήταν άσχημη».

O Abrak δήλωσε πώς η Square Enix ήταν απολύτως ειλικρινής, αληθινή, συμπονετική και πολύ καλή στην διαχείριση του διαζυγίου. Η Square Enix πήρε επίσης την πρωτοβουλία να μιλήσει με άλλες εταιρείες στην απόκτηση της IO και των πνευματικών δικαιώματων των Hitman εφόσον και οι τρεις πλευρές ήταν ικανοποιημένες, αλλά η IO Interactive αποφάσισε πώς θέλει να είναι ανεξάρτητη και να κρατήσει τα δικαιώματα του Hitman, ώσπου που βρήκε εκδότη την Warner Bros. για την έκδοση του Hitman 2.

Τα άλλα μέρη του ντοκιμαντέρ της Hitman σειράς επικεντρώθηκαν στους μηχανισμούς του gameplay, της εξομοίωσης καταστάσεων στα περιβάλλοντα, αλλά και τον σχεδιασμό και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη με σημαντικά πρόσωπα της IO Interactive να μιλάνε για αυτά. Μπορείτε να παρακολουθήσετε όλα τα μέρη της παραγωγής ντοκιμαντέρ της NoClip στην playlist εδώ.