Σε λίγες ημέρες πρόκειται να κυκλοφορήσει το νέο κεφάλαιο στην θρυλική σειρά παιχνιδιών τακτικής της Ubisoft Tom Clancy’s Ghost Recon – το Ghost Recon Breakpoint.

Με αφορμή την κυκλοφορία του Ghost Recon Breakpoint ας θυμηθούμε σε ένα ειδικό αφιέρωμα το ξεκίνημα της σειράς, την επιτυχία, τα σκαμπανεβάσματα και τι οδήγησε την σειρά σε αυτό που την γνωρίζουμε σήμερα.

Το ξεκίνημα της σειράς

Η σειρά Ghost Recon άρχισε ως shooter τακτικής πρώτου προσώπου όπου οι παίκτες είχαν την δυνατότητα να διευθύνουν τις δικές τους στρατιωτικές μονάδες και στη συνέχεια η σειρά μετατράπηκε σε shooter τρίτου προσώπου με κάποιες ριζικές λειτουργίες να απουσιάζουν, και έπειτα με την πάροδο του χρόνου μετατράπηκε ξανά σε Open World Shooter σε ένα εντελώς διαφορετικό είδος με πολλά πράγματα που έκαναν την σειρά να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα shooters να λείπουν.

Η σειρά ξεκίνησε από ένα μικρό στούντιο στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ την Red Storm Entertainment η οποία κυκλοφόρησε το 1998 το Tom Clancy’s Rainbow Six το οποίο αποδείχθηκε μία τεράστια επιτυχία για το στούντιο και τράβηξε την προσοχή της επερχόμενης εκδότριας εταιρείας Ubisoft η οποία ενδιαφέρθηκε στην απόκτηση του Studio.

H συμφωνία έκλεισε και η Red Storm Entertainment έγινε πλέον κομμάτι της Ubisoft το 2000, όσο το studio δούλευε στην ανάπτυξη ενός νέου IP το Ghost Recon.

Οι developers για την ανάπτυξη του νέου IP χρησιμοποίησαν ως έμπνευση την δουλειά που είχαν κάνει με τα Rainbow Six τα οποία επικεντρώνονταν τότε σε μάχες σε κλειστούς χώρους, αλλά για το νέο IP η Red Storm ήθελε μάχες σε τεράστια περιβάλλοντα και την διεύθυνση στρατιωτικών μονάδων.

Tom Clancy’s Ghost Recon (2001)

Tο 2001 κυκλοφορεί στην αγορά το Tom Clancy’s Ghost Recon για το PC το οποίο περιλαμβάνει μία εντυπωσιακή ιστορία εμπνευσμένη από τον αείμνηστο συγγραφέα Tom Clancy με γεωπολιτικές συγκρούσεις όπου ένα φανταστικό καθεστώς στη Ρωσία το έτος 2008 θέλει να αναλάβει την εξουσία να καταλάβει χώρες και να σχηματίσει μία ένωση – αναδημιουργώντας την Σοβιετική ένωση. Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο των Αμερικανών Ghosts οι οποίοι έχουν διαταγές να σταματήσουν την δράση αυτού του καθεστώτος.

Αυτό που έκανε αίσθηση εκείνη την εποχή είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται οι αποστολές στον παίκτη, αλλά και οι επιλογές των στρατιωτών για την κάθε μονάδα σε τέσσερις διαφορετικές κλάσεις – Support, Demolitions, Sniper και Rifleman ενώ υπάρχει και η επιλογή αναβάθμισης των στατιστικών όπως ακρίβεια, ηγεσία και άλλα διάφορα με πόντους οι οποίοι κερδίζονται με την ολοκλήρωση των αποστολών.

Οι παίκτες πρέπει να παίξουν με μεγάλη προσοχή και αφύπνιση το παιχνίδι αφού μία μόνο σφαίρα στο Ghost Recon μπορεί να είναι θανάσιμη. Αν οι παίκτες ολοκληρώσουν το παιχνίδι με τους ίδιους στρατιώτες τότε μπορούν να κερδίσουν και μετάλλια ανδρείας και άλλα παράσημα. Αν ωστόσο πεθάνουν στη επόμενη αποστολή τότε όλα χάνονται για πάντα και θα πρέπει να αντικατασταθεί η θέση του με άλλον στρατιώτη.

Το gameplay του Ghost Recon επιτρέπει τους παίκτες να ελέγξουν τρεις μονάδες με μεγάλη προσοχή και να τους δώσουν συντεταγμένες τοποθεσίας με την χρήση του χάρτη, και διαταγές για εξολόθρευση κοντινών εχθρών αλλά και παύση πυρών. Οι παίκτες έχουν την ευχέρεια να ελέγξουν οποιονδήποτε στρατιώτη σε όλα τα σημεία των περιβαλλόντων όπου λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα.

Όπως αναφέραμε παραπάνω μία σφαίρα μπορεί να αποδειχθεί θανάσιμη για τους στρατιώτες σας και τις μονάδες σας, οπότε είναι σημαντικό για τους παίκτες να μάθουν περισσότερα για το περιβάλλον, αλλά και να παρατηρήσουν τις τοποθεσίες των εχθρών.

To Ghost Recon περιείχε επίσης και Multiplayer όπου οι παίκτες μπορούσαν να παίξουν με φίλους ή με άλλους συμπαίκτες Online και προσέφερε μάχες σε διάφορα περιβάλλοντα όπου εξελίσσεται το Campaign.

Το παιχνίδι «έφερε την επανάσταση» στην βιομηχανία αφού είναι γνωστό για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του όπως τα υψηλής ποιότητας γραφικά και textures για εκείνη την εποχή, αλλά και το ανεπτυγμένο σύστημα φωτισμού και την εξελιγμένη AI η οποία παίζει σημαντικό ρόλο, ενώ η παρουσίαση και το gameplay του Ghost Recon ήταν πρωτόγνωρα για το 2001.

Το Ghost Recon αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία και ήταν σίγουρα ένα θριαμβευτικό ξεκίνημα για τη σειρά. To Ghost Recon συγκέντρωσε θετικές κριτικές από τον τύπο και τους παίκτες κάτι που οδήγησε σε μεγάλες πωλήσεις για την Ubisoft.

Τα επόμενα χρόνια η Ubιsoft αποφάσισε να κυκλοφορήσει ports του Ghost Recon στα Mac και στις οικιακές κονσόλες όπως Xbox, PlayStation 2 και Nintendo GameCube αλλά αυτές οι εκδόσεις επικρίθηκαν από τον τύπο αρκετά λόγω του ότι υπήρχαν λιγότερες μονάδες για έλεγχο, για τον περίπλοκο χειρισμό, αλλά και τους τεχνικούς περιορισμούς στην ποιότητα της εικόνας και τα textures.

Τom Clancy’s Ghost Recon Desert Siege (2002)

Παράλληλα, η Red Storm Entertainment μετά την αρχική κυκλοφορία του Ghost Recon δούλευε στην ανάπτυξη ενός expansion του παιχνιδιού το Tom Clancy’s Ghost Recon Desert Siege το οποίο κυκλοφόρησε αρχικά το 2002 στο PC, και περιέχει μία νέα περιπέτεια στην Ερυθραία της Αιθιοπίας όπου παλιοί αντίπαλοι του αντίπαλου καθεστώτος εγκαθίστανται εκεί.

Για ακόμη μία φορά οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο των Ghosts και το gameplay παραμένει το ίδιο με τον αρχικό τίτλο αλλά σε διαφορετικά περιβάλλοντα και νέα μοντέλα χαρακτήρων. Το Desert Siege αποδείχθηκε επιτυχία και συγκέντρωσε θετικές εντυπώσεις το οποίο οδήγησε στην κυκλοφορία ενός νέου expansion για το παιχνίδι.

Το Desert Siege σχεδιάστηκε για το PC και τα Mac και στην συνέχεια κυκλοφόρησε και στις κονσόλες αποκλειστικά στο PS2 με την έκδοση του Ghost Recon.

Tom Clancy’s Ghost Recon Island Thunder (2002)

H Red Storm λίγους μήνες αργότερα κυκλοφόρησε το Tom Clancy’s Ghost Recon Island Thunder το οποίο έφερε ένα νέο Campaign, νέους χαρακτήρες και χάρτες για το Multiplayer με το ίδιο χαρακτηριστικό Gameplay.

Η ιστορία του Island Thunder εκτυλίσσεται στην Koύβα το 2010 όπου προκαλούνται γεωπολιτικές συγκρούσεις για την κυριαρχία της χώρα μετά τον φανταστικό θάνατο του Φιντέλ Κάστρο το 2006. Εκεί ένα δικτατορικό καθεστώς θα έρθει στην εξουσία και οι Ghosts καλούνται να συλλάβουν τον ηγέτη του καθεστώτος ζωντανό.

Για ακόμη μία φορά το gameplay είναι το ίδιο εντυπωσιακό και η ιστορία έχει ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Αυτό που ξεχώρισε στο Island Thunder ήταν η γραφική λεπτομέρεια που προσπάθησε να επιτύχει η Red Storm με την απεικόνιση της Κούβας και τον σχεδιασμό των νησιών που δημιούργησε. Το Island Thunder έκανε πάταγο για την Ubisoft στο PC και μετά ακολούθησε ως ξεχωριστό παιχνίδι για το Xbox.

Οι παίκτες στο PlayStation 2 δεν είχαν όμως της ευκαιρία να παίξουν το Island Thunder μέχρι το 2004 όταν η Ubisoft κυκλοφόρησε το Tom Clancy’s Ghost Recon Jungle Storm το οποίο περιλάμβανε το περιεχόμενο το Island Thunder, αλλά και μία νέα ιστορία η οποία εκτυλίσσεται στις ζούγκλες της Κολομβίας όπου οι Ghosts έρχονται αντιμέτωποι με τρομοκρατικά καρτέλ. Αποδείχθηκε μία μεγάλη επιτυχία σε πωλήσεις για τη Ubisoft, παρόλο που υπήρχαν μικτές αντιδράσεις από τον τύπο για το χειρισμό στις κονσόλες.

Tom Clancy’s Ghost Recon 2 (2004)

H Red Storm Entertainment παράλληλα ανέπτυσσε το νέο κεφάλαιο στη Ghost Recon σειρά με μία πληθώρα από αλλαγές. Το Tom Clancy’s Ghost Recon 2 λοιπόν κυκλοφόρησε το 2004 αποκλειστικά στο Xbox παίρνοντας την μέγιστη δύναμη της κονσόλας για την ανάπτυξη του τίτλου στα γραφικά, όσο και στο gameplay και τα animations.

Τo Ghost Recon 2 οι παίκτες για πρώτη φορά αναλαμβάνουν τον ρόλο ενός χαρακτήρα του Scott Mitchell, ο οποίος είναι βετεράνος των Ghosts και θα βρεθεί σε στρατιωτικές αποστολές μαζί με την μονάδα του στην Βόρειο Κορέα του 2011, όπου ο Βορειοκοράτικος στρατός θέλει να κατακτήσει περιοχές της Κινάς δημιουργώντας γεωπολιτικές αναταράξεις.

H Red Storm για τις ανάγκες του νέου τίτλου προχώρησε σε μία μεγάλη αλλαγή στο gameplay όπου πρόσθεσε οπτική τρίτου προσώπου προσφέροντας στους παίκτες περισσότερους μηχανισμούς κάλυψης πίσω από αντικείμενα (υπάρχει και επιλογή πρώτου προσώπου), και νέες μεθόδους κινήσεων στο έδαφος, αλλά και ένα νέο σύστημα διαταγών της μονάδας με την υποστήριξη φωνητικών εντολών με την χρήση ακουστικών, κάτι που ήταν αρκετά πρωτόγνωρο για εκείνη την εποχή.

Στο Ghost Recon 2 παρατηρείται πώς η εταιρεία παραγωγής Red Storm εγκαταλείπει την ιδέα του σκληρού και δύσκολου gameplay, αφού υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες επιβίωσης καθώς ο παίκτης και η μονάδα τους μπορούν να δεχθούν περισσότερα χτυπήματα από εχθρικά πυρά, ενώ δίνεται και η επιλογή διάσωσης των πεσμένων συναδέλφων τους. Όμως αν πεθάνει ο χαρακτήρας που ελέγχουν τότε θα αποτύχουν ολόκληρη την αποστολή και δεν θα έχουν την επιλογή να ελέγχουν άλλους στρατιώτες από την μονάδα τους σε αντίθεση με τον προκάτοχο της σειράς.

To παιχνίδι αποδεικνύεται πώς είναι το νέο τεχνολογικό βήμα για την εταιρεία με μεγάλη έμφαση στα cutscenes και στο σενάριο των χαρακτήρων, ενώ η τροποποιημένη μηχανή της Red Storm προσφέρει υψηλής ποιότητας γραφικά και animations και ένα υπέροχο Multiplayer το οποίο πλέον αποτελεί παρελθόν.

Παράλληλα η Red Storm ανέπτυσσε το Ghost Recon 2 για τα πιο αδύνατα τεχνικά συστήματα της εποχής PlayStation 2 και Nintendo Gamecube που κυκλοφόρησαν την ίδια ημέρα με την έκδοση του Xbox αλλά με μεγάλες διαφορές από όλες τις απόψεις.

H έκδοση αυτών των συστημάτων περιέχει μία διαφορετική πλοκή αλλά με τον ίδιο πρωταγωνιστή Scott Mitchell και την ομάδα του οι οποίοι θα βρεθούν στην Βόρειο Κορέα του 2007 και θα προσπαθήσουν να αποτρέψουν έναν πόλεμο με την απειλή πυραύλων μετά από ένα επιτυχημένο πραξικόπημα.

Το gameplay σε αυτές τις εκδόσεις είναι το ίδιο ωστόσο δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τα γραφικά,τα animations και τον ήχο, στοιχεία για τα οποία έπρεπε να γίνουν αρκετές «θυσίες» ώστε να δουλέψουν στην Unreal Engine 2 και σε αυτά τα συστήματα, σε σχέση με την έκδοση του Xbox η οποία χρησιμοποιούσε μία τροποποιημένη μηχανή της εταιρείας παραγωγής.

Το Ghost Recon 2 συγκέντρωσε αρκετές θετικές εντυπώσεις για τις τεχνικές βελτιώσεις σε γραφικά, ήχο, σενάριο και gameplay για την Xbox έκδοση, ενώ οι εκδόσεις σε PS2 και Gamecube δέχθηκαν ανάμεικτες εντυπώσεις για ολόκληρη την δομή του τίτλου

Οι συνολικές πωλήσεις ήταν αρκετά ικανοποιητικές για την Ubisoft, αφού στο τέλος του 2004 η εταιρεία ανακοίνωσε πώς το παιχνίδι πούλησε 1.4 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Η Red Storm επίσης ετοίμαζε την PC έκδοση του Ghost Recon 2 για κυκλοφορία το 2005 αλλά ακυρώθηκαν τα πλάνα, επειδή η εταιρεία παραγωγής ήθελε να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός expansion για το Xbox και το νέο παιχνίδι της σειράς.

Tom Clancy’s Ghost Recon 2: Summit Strike (2005)

To Tom Clancy’s Ghost Recon 2 Summit Strike ήταν το νέο παιχνίδι της σειράς το οποίο κυκλοφόρησε αποκλειστικά στις Xbox κονσόλες στις 26 Αυγούστου του 2005 και πρόκειται για ένα μεγάλο expansion του Ghost Recon 2 το οποίο προσφέρει μία νέα πλοκή και νέα περιβάλλοντα.

Στο Summit Strike οι παίκτες για ακόμη μία φορά ελέγχουν τον Scott Mitchell ο οποίος θα προσπαθήσει μαζί με την ομάδα του να αποτρέψει έναν εμφύλιο πόλεμο στο Kazakhstan και στο Kyrgyzstan. Οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να δώσουν μάχες σε ένα αρκτικό κλίμα και τεράστιες εκτάσεις καλυμμένες από χιόνι. Το παιχνίδι «έκανε πάταγο» στις πωλήσεις, ενώ συγκέντρωσε και πολλές θετικές εντυπώσεις από τον τύπο και τον κόσμο.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter (2006)

Εκείνη την εποχή υπήρχαν στην αγορά αρκετά shooters ως ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα η Red Storm Entertainment να αποφασίσει να στρέψει την σειρά σε ένα φουτουριστικό περιβάλλον, ωστόσο το πλάνο ήταν αρκετά φιλόδοξο για τις κονσόλες παλαιάς γενιάς και έτσι η εταιρεία επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη του νέου project της με βάση την τότε νέα κονσόλα της Microsoft Xbox 360.

Έτσι λοιπόν στις 10 Μαρτίου του 2006 κυκλοφόρησε το Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter στο Xbox 360 φέρνοντας τεράστιες αλλαγές στον τομέα των γραφικών, των animations και των υπόλοιπων μηχανισμών κίνησης και κάλυψης.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στο Μεξικό του 2013 όπου προκαλούνται γεωπολιτικές συγκρούσεις μετά από ένα πραξικόπημα το οποίο συμβαίνει την ίδια ώρα που ο Scott Mitchell και η ομάδα του βρίσκονται εκεί με αποστολή την παραλαβή μίας μυστικής συσκευής των ΗΠΑ, αλλά τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο για αυτούς αφού βρίσκονται στην μέση ενός πολέμου.

Η Red Storm έφερε με το Advanced Warfighter ένα νέο «επαναστατικό» σύστημα αφήγησης της πλοκής με τα cutscenes και τα δελτία ειδήσεων σχετικά με τις δράσεις του παίκτη να προβάλλονται πάνω στο φουτουριστικό HUD, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διακοπές από την δράση.

Επίσης η Red Storm με το Advanced Warfighter θέλησε να δώσει στη σειρά περισσότερη έμφαση στη δράση, παρά την στρατηγική των προηγούμενων παιχνιδιών, με ένα βελτιωμένο και πιο απλοποιημένο σύστημα διαταγών και μία πιο εξελιγμένη AI.

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε και στις παλαιότερης γενιάς συστήματα με παρόμοιο gameplay αλλά με διαφορετικά περιβάλλοντα και πλοκές, με την παραγωγή να χωρίζεται ανάμεσα σε πολλαπλά στούντιο της Ubisoft. Την έκδοση του PlayStation 2 την ανέπτυξε η Ubisoft Paris και η πλέον πτωχευμένη Darkworks, ενώ την έκδοση του Xbox την ανέλαβε η Ubisoft Shanghai.

Η PC έκδοση του Advanced Warfighter είναι εντελώς διαφορετική από τις υπόλοιπες σε παραγωγή της Grin ή όπως είναι γνωστή σήμερα Overkill Software. Το παιχνίδι είναι σε οπτική πρώτου προσώπου, ενώ το gameplay διαδραματίζεται σε τεράστια περιβάλλοντα με σκληροπυρηνικό gameplay όπου μία σφαίρα κάνει τεράστια ζημιά, όπως και το αρχικό Ghost Recon.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ghost Recon Advanced Warfighter έφτασαν τα 2.4 εκατομμύρια αντίτυπα, με αποτέλεσμα να είναι η αφορμή που άλλαξε την σειρά για πάντα και να επικεντρώνεται περισσότερο στη δράση παρά το αργό gameplay των προκατόχων του.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfigter 2 (2007)

Η Red Storm Entertainment έναν χρόνο αργότερα μετά την επιτυχία του πρώτου Advanced Warfigher το 2007 κυκλοφόρησε το sequel – Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 σε Xbox 360, και για πρώτη φορά στο PlayStation 3 όπου η ιστορία λαμβάνει ξανά χώρα στο Μεξικό του 2014 και τα γεγονότα να ξεδιπλώνονται μετά από το πρώτο παιχνίδι.

Δεν υπάρχουν χαρακτηριστικές διαφορές από τον προκάτοχο του με την μόνη διαφορά πώς η Ubisoft αποφάσισε να μην κυκλοφορήσει εκδόσεις για τα συστήματα παλαιότερης γενιάς, αλλά να κυκλοφορήσει μία διαφορετική εκδοχή του παιχνιδιού στο PlayStation Portable σε παραγωγή της High Voltage Software.

Τις ίδιες γραμμές με το προηγούμενο τίτλο ακολούθησε και η PC έκδοση του παιχνιδιού με την Grin να σχεδιάζει την συνέχεια στο σκληροπυρηνικό shooter τακτικής.

Οι πωλήσεις διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα για την Ubisoft με την εταιρεία να ανακοινώνει στις 26 Απριλίου του 2007 πώς το παιχνίδι πούλησε 1 εκατομμύριο αντίτυπα στην κονσόλα Xbox 360.

Τα Spin-Offs στη Ghost Recon σειρά (2010-2011)

H Red Storm Entertainment τα επόμενα χρόνια ετοίμαζε το νέο κεφάλαιο στη Ghost Recon σειρά το οποίο δέχθηκε αρκετές αναβολές από το 2010 μέχρι το 2012. Η Ubisoft όμως θέλησε να κρατήσει την σειρά Ghost Recon ζωντανή με την ανάθεση διάφορων projects σε διαφορετικά studio.

Ένα εξ αυτών των project είναι το Tom Clancy’s Ghost Recon Predator το οποίο κυκλοφόρησε το 2010 για το PlayStation Portable από την Virtuos το οποίο επικρίθηκε από τον τύπο και τους παίκτες για τον δύσκολο χειρισμό λόγω του ενός αναλογικού μοχλού της κονσόλας.

Ένα ακόμη project ήταν το Tom Clancy’s Ghost Recon της Next Level Games το οποίο κυκλοφόρησε το 2010 για τις Nintendo Wii κονσόλες με ασυνήθιστες αλλαγές στο gameplay. H κίνηση των στρατιωτικών μονάδων είναι αυτόματη (on-rails), ενώ ο παίκτης έχει την δυνατότητα μόνο να σημαδέψει και να εξολοθρεύσει τους εχθρούς.

Δυστυχώς, ήταν μία ολοκληρωτική αποτυχία για την Ghost Recon σειρά και οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες από τις αναμενόμενες, λόγω του παράδοξου gameplay και της μικρής διάρκειας.

Η Ubisoft όμως δεν εγκατέλειψε της ιδέα μικρών παιχνιδιών βασισμένα στην σειρά, καθώς ανέθεσε σε ένα από τα studio της την Ubisoft Sofia την παραγωγή ενός Ghost Recon για τις Nintendo 3DS κονσόλες.

Έτσι λοιπόν κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2011 το Tom Clancy’s Ghost Recon Shadow Wars ένα top-down turn-based shooter παιχνίδι πάνω στο Ghost Recon με Single-Player και Multiplayer το οποίο δέχθηκε θετικές εντυπώσεις, υψηλές πωλήσεις και συνάντησε την μεγαλύτερη επιτυχία σε αυτή την προσπάθεια.

Τοm Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier (2012)

Μετά από αρκετές δυσκολίες για την Red Storm Entertainment κατάφερε να κυκλοφορήσει το νέο κεφάλαιο της σειράς Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier με την βοήθεια της Ubisoft Paris και της Ubisoft Bucharest σε Xbox 360, PlaySation 3 και PC.

To παιχνίδι βάζει τους παίκτες στο 2024 σε τοποθεσίες όπως Ρωσία, Νιγηρία, Πακιστάν και άλλες διάφορες, σε μια εποχή όπου η τεχνολογία στο πεδίο της μάχης είναι αρκετά εξελιγμένη με αρκετά φουτουριστικά όπλα και gadgets να υπάρχουν στην ευχέρεια των παικτών. Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο μίας νέας γενιάς Ghosts με επικεφαλής της επιχείρησης τον Scott Mitchell.

Τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού είναι μεγάλης εκτάσεως, ενώ για ακόμη μία φορά υπάρχουν εξελίξεις στο σύστημα κίνησης όπου οι παίκτες μπορούν να προχωρήσουν προς διάφορα αντικείμενα για κάλυψη με λιγότερα πατήματα πλήκτρων.

Το Future Soldier φέρνει επίσης και μηχανισμούς stealth αλλά και μία ειδική στολή η οποία προσφέρει αόρατο καμουφλάζ, πράγματα που κάνουν την είσοδό τους για πρώτη φορά στη σειρά. Ωστόσο δεν υπάρχουν πλέον τα συστήματα διεύθυνσης των AI συναδέλφων και το στρατηγικό gameplay που έκανε την σειρά Ghost Recon να ξεχωρίζει.

To παιχνίδι εστιάζει ακόμη περισσότερο στη δράση, το προσβάσιμο gameplay και το Multiplayer με μεγάλη επιρροή από τα παιχνίδια εκείνης της εποχής αλλά και τις ενδεικτικές πωλήσεις των Advanced Warfighter.

Οι κριτικές ήταν ανάμεικτες από τον τύπο και τους παίκτες, καθώς το Ghost Recon Future Soldier δεν μπορούσε να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα shooter παιχνίδια, ενώ επικρίθηκε έντονα η εγκατάλειψη των μηχανισμών τακτικής που υπήρχαν στα προγενέστερα παιχνίδια με αποτέλεσμα να καταγραφούν λιγότερες πωλήσεις για την Ubisoft με μόλις 800.000 αντίτυπα να πωλούνται τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του.

Ghost Recon Phantoms (2014)

Αυτή η μεγάλη καμπή στις πωλήσεις οδήγησε την Ubisoft να βάλει την σειρά «στο ράφι» για αρκετά χρόνια, ωστόσο κυκλοφόρησε το 2014 το Tom Clancy’s Ghost Recon Phantoms ένα free-to-play Multiplayer παιχνίδι το οποίο βρισκόταν υπό παραγωγή από την Ubsioft Signapore για το PC και το Wii U από το 2011, αλλά το παιχνίδι δεν «είδε ποτέ το φως της ημέρας» στο Wii U.

To παιχνίδι δυστυχώς δεν ήταν μία επιτυχία λόγω των άδικων microtransactions όπου επωφελούνταν οι παίκτες που πλήρωναν για παραπάνω όπλα και εξοπλισμό, κάτι που οδήγησε στο οριστικό κλείσιμο των servers δύο χρόνια αργότερα τον Δεκέμβρη του 2016.

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (2016)

Μετά από την κυκλοφορία του Future Soldier, η Ubisoft έβαλε σε υποστηρικτικό ρόλο την Red Storm Entertainment σε παιχνίδια της όπως Far Cry και The Division, ενώ η Ubisoft Paris πλέον να κατέχει «το τιμόνι» της παραγωγής των Ghost Recon παιχνιδιών.

Η βιομηχανία του gaming άρχισε να κυκλοφορεί περισσότερα Open World παιχνίδι και αυτό αποτέλεσε αφορμή για την Ubisoft Paris για μία ολοκληρωμένη μετατροπή της Ghost Recon σειράς από παιχνιδί τακτικής σε Open World shooter τρίτου προσώπου.

Έτσι λοιπόν κυκλοφόρησε το Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands για Xbox One, PlayStation 4 και PC το 2016 φέρνοντας ένα εντελώς νέο gameplay, οδήγηση με οχήματα και έναν τεράστιο κόσμο για εξερεύνηση.

Το παιχνίδι τοποθετεί τους παίκτες στην τωρινή φανταστική εκδοχή της Βολιβίας όπου οι Ghosts καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα τεράστιο καρτέλ ναρκωτικών.

Οι παίκτες έχουν την ικανότητα να χειριστούν μοντέρνο εξοπλισμό και διάφορα gadgets όπως Drones, αλλά όχι όπλα που ξεφεύγουν από την φαντασία όπως κάποια από τα προηγούμενα παιχνίδια, ενώ επίσης μπορούν να παίξουν με την AI ή CO-OP με φίλους.

Το gameplay είναι εντελώς διαφορετικό όπως αναφέραμε, ενώ οι μηχανισμοί τακτικής απουσιάζουν ενώ για ακόμη μια φορά έρχεται ένα νέο σύστημα κάλυψης και χρήσης όπλων πίσω από αυτά, ενώ υπάρχει και εξελίξη στον γραφικό τομέα και τον ήχο.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης πώς η Ubisoft Paris μετά την κυκλοφορία του υποστήριξε το Ghost Recon Wildlands μέχρι και τον περασμένο μήνα με νέα modes για το Single-Player, το CO-OP αλλά και PvE και PvP modes.

Αν και αυτή η νέα προσέγγιση είναι αρκετά διαφορετική από τα υπόλοιπα Ghost Recon παιχνίδια, το Ghost Recon Wildlands συγκέντρωσε θετικές εντυπώσεις, ενώ έκανε τις υψηλότερες πωλήσεις στα καταστήματα τις χρονιές 2016 και 2017 ξεπερνώντας παιχνίδια όπως Horizon Zero Dawn, και The Legend of Zelda Breath of the Wild.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (2019)

Μετά την τεράστια επιτυχία του Ghost Recon Wildlands ερχόμαστε στο παρόν όπου η Ubisoft Paris ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες το νέο κεφάλαιο της σειράς το Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint σε Xbox One, PlayStation 4 και PC.

Δεν μπορούμε να πούμε πολλά για τον νέο τίτλο αφού δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη, αλλά μπορείτε να διαβάσετε το Preview που έχουμε ετοιμάσει αν το χάσατε.

Έτσι φτάσαμε στο τέλος του ταξιδιού μας πάνω σε αυτή την θρυλική σειρά παιχνιδιών shooter τακτικής βλέποντας πώς ξεκίνησε, τις επιτυχίες και «τα στραβοπατήματα» που είχε, αλλά και τι οδήγησε στην μετατροπή του σήμερα.