SHARE BUTTON PS4

Η ιστορία της δημιουργίας του Share Button του Dualshock 4

Η ιδέα, τα εμπόδια και η καθιέρωση

Για ολόκληρες γενιές κονσολών, οι παίχτες είχαν συνηθίσει μια τυπική δομή χειριστήριου που περιελάμβανε τα κουμπιά κατεύθυνσης  – “βελάκια” και αργότερα τους αναλογικούς μοχλούς, τα κουμπιά δράσης, τις “σκανδάλες” και δύο επιμπλέον κουμπιά γνωστά ως “Start” και “Select”.

Το PS4 όμως ήρθε να “ανατρέψει” αυτό το δεδομένο, αλλάζοντας την ονομασία των κουμπιών (το “Start” έγινε “Options” και το “Select”, “Share”) αλλά κυρίως προσεγγίζοντας διαφορετικά την λειτουργία του κουμπιού “Share”. H διαδικασία όμως για να φτάσουμε ως εδώ, μόνο απλή δεν ήταν.

Η ιδέα

Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, ότι η ιδέα του Share Button δεν ανήκει καν στην σχεδιαστική ομάδα της κονσόλας. Αντίθετα ήταν μια έμπνευση ενός εργαζόμενου στο Santa Monica Studio, Nathan Gary, o οποίος δεν εργάζεται πια στο studio της Sony.

“Η ιδέα της κοινής χρήσης ήταν πραγματικά σημαντική για τo PlayStation 4 από την αρχή”, λέει ο Toshi Aoki, ένας από τους βασικούς σχεδιαστές πίσω από το Share Button. “Εκείνη την εποχή, πολλοί παίκτες που ανεβάζουν βίντεο παιχνιδιών χρησιμοποιούν κάρτες καταγραφής μέσω των προσωπικών τους υπολογιστών και απαιτούσαν να πληρώσουν αρκετά λεφτά και να κάνουν πολλές ρυθμίσεις. Σε αυτήν τη συζήτηση, είχαμε πολλά μέλη διαφόρων τμημάτων της SCE (πλέον SIE) από τη Naughty Dog, τη Guerrilla Games, το Santa Monica Studio … Σε μία από αυτές τις συζητήσεις, οι άνθρωποι του Santa Monica Studio  είχαν την ιδέα για απλή και εύκολη κοινή χρήση του περιεχομένου ενός παιχνιδιού. ”

Έτσι, από τη στιγμή που το κουμπί Share εμφανίστηκε σαν ιδέα για πρώτη φορά, η Sony είχε ήδη αποφασίσει να χρησιμοποιήσει ένα buffer ring – μια κυκλική δομή δεδομένων που εγγράφει πάνω στο παλαιότερο υλικό πρώτα  – για να καταγράψει τα τελευταία λεπτά του παιχνιδιού του χρήστη. Πριν από αυτό, οι προγραμματισμένες λειτουργίες κοινοποίησης απαιτούσαν από τους χρήστες να ψάξουν στο μενού υλικού του PS4 όπως και στο PS3.

Με αυτή την προηγούμενη προσέγγιση, η ιδέα της εισαγωγής ενός νέου κουμπιού στο DualShock 4 αφιερωμένο στην κοινή χρήση φαινόταν σαν ένας τρόπος για να κάνει τη ζωή του παίκτη λίγο πιο εύκολη.

Ήταν προφανώς μια μεγάλη ιδέα, το ότι ένα κουμπί είναι απίστευτα κατανοητό από όλους. Αλλά περισσότερο από αυτό, είναι ένα μήνυμα για την πλευρά των παιχνιδιών του PlayStation, που οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν, να συνδεθούν, να δείξουν στους άλλους παίκτες τις επικές στιγμές τους. Συνέβη αυτό ακριβώς. Μετά από αυτό, ήταν εύκολο για μένα να το παρουσιάσω στα ανώτερα στελέχη, γιατί ταίριαζε τόσο καλά με την ιδέα του PS4 ” λέει ο Aoki.

Η προσθήκη στο χειριστήριο

H διαδικασία σχεδιασμού της τεχνολογίας όμως συνάντησε αρκετά εμπόδια. Συγκεκριμένα, ο Aoki και οι υπόλοιποι στην ομάδα του PlayStation απογοητεύτηκαν από την έννοια της προσθήκης ενός ακόμη κουμπιού στο χειριστήριο, καθώς θεώρησαν ότι καθένα αντιπροσώπευε ένα άλλο εμπόδιο σε εκείνους που δεν είχαν συνηθίσει απόλυτα τον σχεδιασμό του Dualshock. «Ανησυχούμε πάντα για την αύξηση της πολυπλοκότητας», λέει ο Aoki. “Το DualShock 3 είχε ήδη πολλά κουμπιά”.

Μετά από μια σειρά συναντήσεων, αποφασίστηκε ότι ήταν καλύτερο να αφήσουμε τις διάφορες ομάδες παιχνιδιών να αποφασίσουν ποιο κουμπί θα θυσιαστεί, αλλά ο Aoki δεν ήταν έκπληκτος όταν κατέληξαν στο “Select”.

Έτσι, τα δύο κουμπιά ονομάστηκαν “Options” και “Share” και τοποθετήθηκαν δεξιά και αριστερά του touchpad, το οποίο η ομάδα του Aoki αρχικά διαφήμιζε ως ένα από τα μεγαλύτερα νέα χαρακτηριστικά του Dualshock 4.

Η αντίδραση των developers

To Share Button όμως προκάλεσε την αντίδραση των παραγωγών παιχνιδιών! Καθώς η Sony άρχισε να αγκαλιάζει πλήρως το κουμπί Share ως ένα από τα χαρακτηριστικά  του PS4, πολλοί προγραμματιστές παιχνιδιών άρχισαν να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τις δυνατότητες για spoilers, λεπτομέρειες για τους άψογους κόσμους τους και ιστορίες που διαχέονται στα κοινωνικά δίκτυα σχετικά με την απογοήτευση από ένα παιχνίδι.

Ο Aoki θυμάται μια μακρά συνάντηση με τους πρώτους δημιουργούς της Sony που οδήγησε σε συμβιβασμό – προκειμένου να αποφευχθεί η διαρροή των πολύτιμων πληροφοριών τους, οι προγραμματιστές πήραν την δυνατότητα να αποκλείουν από την εγγραφή  από τμήματα ενός παιχνιδιού μέχρι και ολόκληρη την ιστορία του.

Η επιτυχία και η καθιέρωση

Η επιτυχία όμως του Share Button ήταν τόσο μεγάλη που οι ίδιοι οι προγραμματιστές επιζητούν πλέον από τους παίχτες να μοιραστούν το περιεχόμενο τους είτε σε εικόνες είτε σε βίντεο, προσθέτοντας μέχρι και Photo Mode στα παιχνίδια τους.

Το το Share Button έχει καθιερωθεί στην βιομηχανία, ενώ η μεγάλη ανάπτυξη του Youtube και του Twitch το καθιστούν απαραίτητο και για τις μελλοντικές κονσόλες, όχι μόνο για την Sony και το Playstation αλλά και για τις υπόλοιπες εταιρίες.