Connect with us

Τι ψάχνεις;


Features

Η απίθανη περίπτωση του It Takes Two, που ανακυρήχθηκε Game of the Year στη Κίνα, χωρίς καν να έχει κυκλοφορήσει στη χώρα

it takes two

Το Bilibili  είναι μια μεγάλη πλατφόρμα βίντεο και streaming που είναι κυρίως δημοφιλής στην Κίνα. Είναι μια μείξη από YouTube, Twitch και TikTok. Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συνήθως τις υπηρεσίες του Bilibili για streaming ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών, καθώς και για παρακολούθηση streams παιχνιδιών. Λόγω της δημοτικότητάς του, το Bilibili είναι συχνά εκεί όπου πολλοί Κινέζοι καταναλωτές βλέπουν και μαθαίνουν για νέα παιχνίδια.

Στις 8 Ιανουαρίου, η εταιρεία πραγματοποίησε τα ετήσια Game Awards, με το It Takes Two να παίρνει το μεγάλο βραβείο για το Game of the Year. Σε αυτό το σημείο δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το παιχνίδι co-op συνεχίζει να κερδίζει βραβεία GOTY, καθώς κέρδισε ήδη το παιχνίδι της χρονιάς στα The Game Awards και συμπεριλήφθηκε σε πολλά άλλα βραβεία.

Για τα κινέζικα βραβεία όμως, αυτό είναι κάτι πολύ εντυπωσιακό, αφού όπως αποκαλύπτει το gameindustry.biz το παιχνίδι δεν είναι καν επίσημα διαθέσιμο στη χώρα!

Το παιχνίδι της Hazelight Studios δεν διαθέτει άδεια κυκλοφορίας στην Κίνα, απαραίτητη για την εμπορική (και νόμιμη) διανομή ενός παιχνιδιού στην κινεζική αγορά. Και όμως, ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στην χώρα από τότε που κυκλοφόρησε.

Για να διανεμηθεί νόμιμα και να διατεθεί στο εμπόριο ένα παιχνίδι premium (το οποίο δεν προσφέρεται δωρεάν) στην ηπειρωτική Κίνα (εξαιρουμένου του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο), απαιτείται άδεια δημοσίευσης (ISBN) και πιστοποιητικό IP εγκεκριμένα από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές . Το It Takes Two δεν έχει τίποτα από τα δύο, αυτή τη στιγμή. Η διαδικασία απόκτησης τέτοιων εγγράφων ενεργοποιείται συνήθως από τους προγραμματιστές του παιχνιδιού, οι οποίοι πρέπει να έχουν έναν τοπικό συνεργάτη εκδόσεων προκειμένου να κυκλοφορήσουν το παιχνίδι τους στην Κίνα.

Το νομικό καθεστώς όμως της Κίνας, επιτρέπει “παραθυράκια”, ώστε ένα παιχνίδι να είναι ευρέως και εύκολα διαθέσιμο σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω εισαγόμενων αντιγράφων για τις εκδόσεις κονσόλας του, καθώς και ψηφιακά για υπολογιστές και κονσόλες στα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Λόγω της “γκρίζας ζώνης” στην οποία βρίσκονται αυτά τα παιχνίδια που δεν έχουν επίσημα άδεια, οι πλατφόρμες streaming όπως το Bilibili δεν έχουν προβλήματα στη διανομή περιεχομένου που περιλαμβάνει τα εν λόγω παιχνίδια, όπως το It Takes Two. Ολόκληρα παιχνίδια που δεν θα είχαν ποτέ την ευκαιρία να εγκριθούν για άδεια δημοσίευσης  μεταδίδονται/προβάλλονται σε πολλές διαφορετικές διαδικτυακές πλατφόρμες.

Όσο για τις πωλήσεις του παιχνιδιού; Σύμφωνα με τον Josef Fares, σχεδόν η μισή από τη βάση παικτών του παιχνιδιού βρίσκεται στην Κίνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την περσινή είδηση ​​ότι το παιχνίδι πούλησε πάνω από τρία εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, φαίνεται να δείχνει ότι το It Takes Two πούλσε τουλάχιστον ένα εκατομμύριο αντίτυπα μόνο στην Κίνα, καθιστώντας την αχανή χώρα, τη μεγαλύτερη αγορά για το παιχνίδι.

Ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουμε ακριβώς πόσα αντίγραφα — φυσικά και ψηφιακά — του παιχνιδιού αποκτήθηκαν από καταναλωτές στην Κίνα. Και πάλι όμως, το It Takes Two κατάφερε να κερδίσει την εκτίμηση και τον σεβασμό από κριτικούς και παίχτες!

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η Hazelight Studios αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το εμπορικό σήμα του παιχνιδιού, αφού η μητρική εταιρεία της Rockstar, Take Two, την οδήγησε στα δικαστήρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

News

Ένα νέο παιχνίδι Mafia βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ανάπτυξη, σύμφωνα με πληροφορίες. Συγκεκριμένα το Kotaku αναφέρει ότι το studio της Hangar 13 στο...

News

Η Crytek ανακοίνωσε ότι η ανάπτυξη του Crysis 4 καθοδηγείται πλέον από τον Mattias Engström, ο οποίος προσελήφθη από την IO Interactive. Πιο πρόσφατα,...

Features

Εάν θυμάστε την οθόνη εκκίνησης του PS2, ίσως μπορείτε να φέρετε στη μνήμα σας ότι αρκετοί πύργοι εμφανίζονταν κάτω από το κείμενο “Sony Computer...

News

Η οικογένεια Guillemot που ίδρυσε την Ubisoft φέρεται να θέλει να συνεργαστεί με μια εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων για να κανονίσει μια επίσημη εξαγορά της...

News

Το Apex Legends έχει φέρει πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη από την κυκλοφορία του τον Φεβρουάριο του 2019, σύμφωνα με την...

News

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Electronic Arts δήλωσε ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στο Battlefield 2042 μακροπρόθεσμα. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης τριμηνιαίων κερδών του...

News

Ο οικονομικός διευθυντής της Sony, Hikori Totoki, επανέλαβε την πεποίθηση της εταιρείας ότι η ποιότητα των παιχνιδιών πρώτου μέρους της θα χειροτέρευε εάν αυτά...